HH Equitation

HH Equitation Hestetrener, bakkearbeid, innkjøring/innridning, rideundervisning, sitsanalyse, m.m.
(1)

30/07/2024

For 2 1/2 uke siden guidet jeg to damer på heldagstur, hvor av den ene var 76 år. Spreke og ridevante gikk turen over Kyrkjegardsfjell med spektakulær utsikt, snackstopp ved Fresksætrin før vi fikk låne bokser av og spiste lunsj på . Turen hjem gikk over Forbundsfjell. En nydelig dag ☀️

Ledige heldags- og halvdagsturer, samt kortere rideturer 🐴🐴🐴 På heldagsturen rir vi over to fjelltopper med utsikt over ...
22/07/2024

Ledige heldags- og halvdagsturer, samt kortere rideturer 🐴🐴🐴

På heldagsturen rir vi over to fjelltopper med utsikt over både Rondane, Jotunheimen, Venabygds- og Ringebufjellet. Vi spiser lunsj på Spidsbergseter Resort Rondane. Overnatt gjerne fra dagen før og til dagen etter på nydelige Setra vår på Jønnhalt. Du kan ta med egen hest eller låne våre to stødige dølahester fra Stall Hummelaaen. Pris fra 1850 kr per pers.

På halvdagsturen rir vi i variert terreng, og spiser lunsj på Venabu Fjellhotell. På denne turen er det foreløpig ikke mulig å komme med egen hest, men låne våre to dølahester. Pris fra 1400 kr per pers.

Du bør kunne beherske både skritt, trav og galopp.

Det er også mulighet for kortere rideturer på 1-3 timer.

Kontakt meg for mer info.

22/07/2024

Er så ubeskrivelig glad og takknemlig for at mitt første hestearrangement på Setra vår på Jønnhalt ble så vellykket 🥰 Tusen takk til dere som kom. Det sosiale var så hyggelig og rideturene uforglemmelige 🤗🐴😊 Nå ser jeg frem til arrangementet i august, som er fullbooket, og nye i 2025 😃

Støtt Working Equitation Norge - WEN for arrangering av NM på Biri 5/6.oktober 🤗🤗🤗
19/07/2024

Vi samler inn penger for å arrangere NM i working equitation på Biri 5/6 oktober 😊

17/07/2024

Når kjæresten Vanja er hestejente må man før eller siden opp på hesteryggen. Det er stor stas at livets første ridetur skjedde hos oss på Setra vår på Jønnhalt, og med full tillit til Svarten ble André med på to timers tur i skogen 🥰 Tusen takk for hyggelig besøk begge to ❤️❤️

Vi har to dølahester tilgjengelige for guidede rideturer fra Setra vår på Jønnhalt / Venabygdsfjellet. Velkommen til en ...
07/07/2024

Velkommen til en helt unik fjelltur med hest for bare deg eller dere to 🥰

Priser per pers:

1 timers tur: 690 kr (skogstur)
2 timers tur: 890 kr
3 timers tur: 1090 kr
Heldagstur egne priser, Kontakt oss for mer info.

04/07/2024

Tusen takk til Tina Hersleb som tok fantastiske bilder på WE-stevnet sist helg 🤩 Tidligere har Laço pleid å skritte over hindere, men denne gangen satset han ordentlig alle fire gangene. Og bokstavelig talt FLØY vi over broa 🐎💨

19/06/2024

Hadde siste økt med traveren på fredag. En skikkelig trivelig hest som jeg håper kommer til å fungere godt på banen. Det blir spennende å høre oppdateringer etter hvert. Ønsker ham det beste for treningen videre hjemme 🥰

24/05/2024

Det er svært rørende å få oppfylle andre sine drømmer 🥰 I dag har Patty ridd BlackJack på tur for første gang. Uthred trenger mer tid, men er med som selskap og for miljøtrening. Vi jobber gradvis med å venne ham til person på siden ved salleiet og pad på ryggen. Siden jeg begynte å hjelpe Patty i mars har det skjedd store fremskritt både i flokken, med hvert individ og Patty har fått selvtillit og trygghet med hestene. En stor glede å få bidra på hennes reise med hestene 🥰

16/05/2024

Siden mars har jeg hjulpet Patty Lamers jevnlig med to av hennes hester. Jeg startet med å lære hestene å komme til oss på beitet slik at det er enkelt å få tak i dem. Vi har gjort litt bakkearbeid og tilnærming til skoing, og jeg har bistått ved verking av høver. Vi ha leid hestene på tur, og i dag har Patty ridd 😃👏

Det gleder meg å få jobbe med to så fine tinkere og ei veldig motivert dame 🥰

Ny hest i trening. 9 år gml dølahoppe er hos meg for å få gode rutiner og mengdetrening.  Blir spennende å bli bedre kje...
06/05/2024

Ny hest i trening. 9 år gml dølahoppe er hos meg for å få gode rutiner og mengdetrening. Blir spennende å bli bedre kjent da jeg tror denne merra er litt av et arbeidsjern!

Man kan nerde på så mangt. Sist helg dro jeg til Røros på to dager seminar for å lære om håndverket som ligger bak en sl...
16/04/2024

Man kan nerde på så mangt.

Sist helg dro jeg til Røros på to dager seminar for å lære om håndverket som ligger bak en slede. Fantastisk dyktige foredragsholdere snakket om trevirket til sleder, sleders oppbygging og bruk, samt meiestål og smijernsbolter. Selv om det er mange likheter på sleder gjennom tusener av år, så er det utrolig hvor mye en liten detalj kan skille bruksområdet til en slede fra en annen. Dette var mer interessant enn jeg trodde før jeg dro. Takk til Forbondeunionen for et flott arrangert seminar, og hyggelig sosialt var det også 😊

I 2022 var jeg på to kurs innen akademisk ridekunst, og nå var det på tide igjen. Forrige helg var Laço og jeg på   på k...
06/04/2024

I 2022 var jeg på to kurs innen akademisk ridekunst, og nå var det på tide igjen. Forrige helg var Laço og jeg på på kurs https://www.instagram.com/michelle.wolf.aar?igsh=MWtmd2M1Y216NnoyMQ== Anbefaler alle som rir å gå på akademisk kurs - der lærer man mye om hestens biomekanikk, som jeg synes er helt essensielt. For Laço har det stor betydning for å kunne bli ridd uten å bli anspent. Det er helt klart noe jeg må lære mer om!

30/03/2024

Da er islandshesten tilbake hos eier etter drøye 3 uker hos meg. Hun har bestått alle tur- og treningsutfordringene med g***s. Også fascinerende å se hvor mye hun rakk å bygge kropp på den tiden i bratta 💪 Ekstra stas at eieren var i Venabygd og red sammen med meg siste uka. Lykke til videre hjemme 🤩

Har denne fine islandshesten i trening for å bygge muskler og bli stødig turhest 🤩 Og Svarten er mentor, som vanlig ❤️  ...
08/03/2024

21/02/2024

Det er fint å kunne ta med to av mine rideelever med på tur. Det gir en annen mestring og opplevelse enn på bane. Her mor og datter som deler en stor lidenskap 🥰

Just something special to ride a lusitano. Magic feeling
11/02/2024

04/02/2024

Fra uke 7 har jeg ledig kapasitet til nye hester i trening hjemme på Stall Hummelaaen. Tilbyr innkjøring, innridning og bakkearbeid, både for unge og voksne hester. En fin tid å gjøre slikt arbeid nå! Ta kontakt på Messenger eller ring 98659606 for en hyggelig prat 😊

Adresse

Venabygd
2632

Telefon

+4798659606

Nettsted

Varslinger

Vær den første som vet og la oss sende deg en e-post når HH Equitation legger inn nyheter og kampanjer. Din e-postadresse vil ikke bli brukt til noe annet formål, og du kan når som helst melde deg av.