Three Fluffy Oreos

• Home
  • Three Fluffy Oreos

Three Fluffy Oreos Jsme dvě sestry pejskařky. Se svými čtyřnohými parťáky rády cestujeme a výletíme.

Hrad Kašperk a Pustý Hrádek 🏰Vydaly jsme se z parkoviště nejprve na Pustý Hrádek, který ovšem v dnešní sváteční den moc ...
29/03/2024

Hrad Kašperk a Pustý Hrádek 🏰
Vydaly jsme se z parkoviště nejprve na Pustý Hrádek, který ovšem v dnešní sváteční den moc pustý nebyl. Odtud je krásný výhled na Kašperk. Ke Kašperku to není daleko, ale cesta dolů vede ze svahu přes kameny a kluzké kořeny.
Na hrad Kašperk je vstup se psy povolen, musí být samozřejmě na vodítku. Do vnitřních prostor a na vyhlídkovou věž, kde probíhají i komentované prohlídky, mohou psi také. 🐾
Zpět na parkoviště jsme šly po štěrkové cestě, která později přešla v asfaltku.

09/03/2024

Naučná stezka Klejnot u Žinkov a Žinkovský templ. 🐾🌤️ Krásná a klidná příroda, přes cestou nám dokonce přeběhl zajíc. 🐇 Na každém zastavení si můžete přečíst zajímavý příběh a pro děti jsou zde i hry, jako například dřevěné pexeso, nebo člověče nezlob se pod turistickým přístřeškem. Po cestě je rozmístěno také několik krásných dřevěných soch. 🦅🦊🦉🐿️ K templu se dostanete odbočkou po žluté značce, mířící do Žinkov.
Auto jsme nechaly hned za odbočkou, na malém plácku u rybníka Nový rybník. Celá trasa nám vyšla na více než 8 km, ale nebyla nijak náročná (samotná trasa NS má mít cca 4,5 km).
Cesta byla ale místy rozbahněná a chvílemi vedla po ne moc zřetelné lesní pěšině, kde jsme se musely spoléhat na značení.
~Miki

Zřícenina hradu NetřebVyrazily jsme po zelené značce z obce Úboč. Trasa je dlouhá cca 2,5 km. Z obce vede polní cesta, k...
10/02/2024

Zřícenina hradu Netřeb
Vyrazily jsme po zelené značce z obce Úboč. Trasa je dlouhá cca 2,5 km.
Z obce vede polní cesta, která byla kvůli předchozím deštivým dnům hodně rozbahněná. Stezka dál pokračuje přes louku, odkud je opravdu nádherný vyhled do krajiny. Pokracovaly jsme dál rozbahněnou cestou podél kraje lesa a kolem odpočívadla. Kousek dál jsme sešly na užší pěšinu, která nás zavedla až k hradu.
Přes cestu byl spadlý strom a i kolem hradu to byl dost adrenalin. Když máte na pásku přivázaného psa, je cesta přes kameny a strmé svahy opravdu sranda. 😀
~Miki

Konečně!V létě 2022 jsme se rozhodli půjčit si karavan a procestovat s ním kus té naší země... se třemi psy na palubě. F...
30/01/2024

Konečně!
Fotky tu byly hned, ovšem s videem byly komplikace, jelikož ho tvořil technický antitalent se sklony vzdávat se, když tomu přestane rozumět 😅
Tak alespoň takhle zpětně přidávám menší shrnutí našeho úžasného týdne v ,,Pojízdným psinci" 😄

- Luci

Video pořízené na road tripu karavanem se třemi psy v roce 2022.

Kaznějov - Horní BřízaPřed silvestrovskou nocí, plnou petard a rámusu,  jsme se vydaly se smečkou na procházku, s cílem ...
31/12/2023

Kaznějov - Horní Bříza

Před silvestrovskou nocí, plnou petard a rámusu, jsme se vydaly se smečkou na procházku, s cílem unavit pesany co nejvíce.
Jelikož jsme se chtěly vyhnout zabahněným lesním cestám, vydaly jsme se od koupaliště po cyklostezce, pak lesem, až jsme došly na cestu vedoucí ke kaolinovému lomu Kaznějov. Cesta je zde asfaltová, pokrytá hrubým pískem.
Pokračovaly jsme až ke kaolinovému lomu Trnová a odtud po silnici do Horní Břízy a zpět stejnou cestou.
Lesních cest a zajímavých tras kolem lomů je zde spousta, doporučuji si je ale projít v méňe blátivém počasí. 😀
Tato pěší trasa z Kaznějova do Horní Břízy a zpět nás vyšla na necelých 13 km.
🐾 🛤️

Za oreo smečku přeji všem klidnou noc bez stresu a zbytečného rámusu. Do nového roku hodně zdraví a spoustu krásných výletů a nezapomenutelných zážitků. 🥳🎆

~Miki

Česká Kanada 🐾🌲Ubytovali jsme se v Chatě Landštejn. Menší útulná chatka, až pro pět lidí, leží přímo pod hradem Landštej...
03/09/2023

Česká Kanada 🐾🌲

Ubytovali jsme se v Chatě Landštejn. Menší útulná chatka, až pro pět lidí, leží přímo pod hradem Landštejn v srdci České Kanady. S Ary jsme spaly v odděleném pokoji v patře. Jediné mínus byla neoplocená zahrada, ohraničená pouze stromky. Ary jsem tedy přivázala stopovačkou ke stromu, aby měla přístup po celé zahradě, ale neutekla.
Paní majitelka byla velmi příjemná, za pejska jsme nic neplatili. Vlastní dokonce i restauraci Chalupa pod Landštejnem, kde jsme si před odjezdem dali výborný oběd. Na venkovní posezení nám hned přinesli pro Ary misku s čerstvou vodou.

Jelikož jsme zde byli jen tři dny, nebylo možné navštívit vše, co by člověk chtěl. I tak jsme toho ale zvládli dost. Více ke každému výletu v popisku u fotek.

🐾 Archeologické vykopávky středověké vesnice Pfaffenschlag, Pevnostní areál Slavonice, zřícenina zámku Maříž, Graselova stezka, zámek Český Rudolec, Kaskády rybníků, Ďáblova p***l, Ďáblův chléb, Vysoký kámen a hrad Landštejn 🐾

~Miki

NS Hamry - Úhlavský luh 🌲🐾Necelých 4,5 km. Auto jsme nechaly na Parkovišti Hamerský Dvůr, které je hned u vyznačené tras...
19/08/2023

NS Hamry - Úhlavský luh 🌲🐾

Necelých 4,5 km. Auto jsme nechaly na Parkovišti Hamerský Dvůr, které je hned u vyznačené trasy NS. Část trasy vede přes osadu Kollerův Kostel, jinak jdete krásnou cestou lesem, podél pastvin a potůčků.
V horkém počasí, jako je to dnešní, je možné psí společníky zchladit v Úhlavě u mostu nedaleko studánky V lipách. 💦🐕

~Miki

Dovolená Broumovsko, den 7.Dnes jsme se vydali mimo davy turistů. I když celé dopoledne pršelo a na túru jsme raději vyt...
28/07/2023

Dovolená Broumovsko, den 7.

Dnes jsme se vydali mimo davy turistů. I když celé dopoledne pršelo a na túru jsme raději vytáhli pláštěnky, odpoledne se vydařilo.

Z obce Zdoňov jsme vyrazili po žluté značce. Prošli jsme mezi pastvinami a u kaple sv. Jana Nepomuckého jsme zamířily mimo značenou trasu na kopec Kopeček (opravdu se tak jmenuje) ke zřícenině kostela Panny Marie.

Kostel jsme prošli a pokračovali jsme dál lesem a po luční cestě ke Kamennému kříži s druidským hájem. Kříž tvoří 13 menhirů, z nichž každý vydává jinou energii. Jeden působí na harmonizaci čaker, jiný na vědomí a paměť. Ti, kteří na energii země nevěří, se mohou alespoň pokochat výhledem. Rozhodně je to zajímavé místo.

Stejnou cestou jsme se vrátili ke kapličce a pokračovali jsme dále po žluté. Před vstupem do lesa najdete další soustavu menhirů, tentokrát věnovaných zvířecí říši. Na každém z kamenů je vytesaný symbol, patřící jednomu zvířecímu druhu.

Další zastávkou byl Křížový vrch s Křížovou cestou. Na vrch vedou dřevěné schody, ale až nahoru jsme se se psy nedostali. Po dešti byly schody i skály kluzké a tak jsme se na samotnou Křížovou cestu, zakončenou vyhlídkou, raději prostřídali.

Žlutě značená stezka nás zavedla až do Adršpachu, na tomto úseku jsme už pár turistů potkali. U parkoviště jsme narazili na další útvary z kamenů. Trasu jsme zakončili v restauraci Kalírna, kde jsme se posilnili výborným jídlem a pivkem a vyrazili jsme stejnou cestou zpět k autu.

Celkem jsme nachodili kolem 10 km. Zdejší krajina je opravdu krásná a když vyrazíte mimo známější místa, užijete si i nádherný klid přírody.

~Miki

Dovolená Broumovsko, den 6.Jiráskovy skály - NS Skály -  BischofsteinNaučná stezka má kolem 1 km a začíná v osadě Skály....
27/07/2023

Dovolená Broumovsko, den 6.

Jiráskovy skály - NS Skály - Bischofstein

Naučná stezka má kolem 1 km a začíná v osadě Skály. Prošli jsme kolem Černého jezírka a vyšlapali jsme schody ke zřícenině hradu Skály. Hrad byl částečně vystavěn ve skále. Na vrcholu je i vyhlídka, tam jsme tentokrát nešli.

Rozhledna Čáp

Od křižovatky, kde začíná NS Skály, jsme pokračovali po zelené cca 1,4 km k rozhledně Čáp. Rozhledna stojí na vrcholu skály Čáp. Cesta vede přes chatovou osadu do lesa. U rozcestí Pod Čapím vrchem lesní cesta končí a k rozhledně musíte vyšlapat kamnné schody. Nebo alespoň něco, co schody připomíná. Cesta byla náročnější, ale výhledy opět stály za to.

~Miki

Dovolená Broumovsko, den 6.Teplické skályOpět doporučujeme vyrazit brzy ráno. Parkoviště se rychle zaplnilo a když jsme ...
27/07/2023

Dovolená Broumovsko, den 6.

Teplické skály

Opět doporučujeme vyrazit brzy ráno. Parkoviště se rychle zaplnilo a když jsme šli zpět, fronty na lístky jsme se až lekli. Kolem oběda už se do skal hrnuly davy. Lístek předem mít nemusíte, ale ušetříte si tím čas.

Teplické skály se nám líbily snad ještě více, než Adršpašské. Ztezka začíná v lese a jen letmo vidíte mezi stromy prokukovat skály. Postupně se ukazují další a další skalní útvary, až se ocitnete na úzké pěšině, obklopeni skalními stěnami.

Cesta byla už od začátku hrbolatá, prorostlá kořeny, místy vydlážděná kameny. Částmi mezi skalami vedou dřevěné lávky. Schodů je zde, oproti Adršpachu, také méně a jsou lépe schůdné. Snad jediné strmé schody, na které se se psem navydrápete, byly ty k hradu Střmen. Když ale překonáte dlouhé schody a žebříky a vyhnete se protilezoucím turistům, čeká vás za odměnu nádherný výhled.

Krásné mlžné ráno 🌫️🌄
27/07/2023

Dovolená Broumovsko, den 5.Dnes dopoledne nám nepřálo počasí a tak jsme se vypravili alespoň na poobědovou procházku po ...
26/07/2023

Dovolená Broumovsko, den 5.

Dnes dopoledne nám nepřálo počasí a tak jsme se vypravili alespoň na poobědovou procházku po okolí.
Zdejší krajina je opravdu krásná. Všude kolem nás jsou pastviny, ať jdeme kamkoliv, vždy narazíme na koně. Jedno stádo se nám pase i za barákem. 🐎

~Miki

Dovolená Broumovsko, den 4.Rozhledna Žaltman v Jestřebích horáchZ náměstí K. Čapka v obci Malé Svatoňovice jsme se vydal...
25/07/2023

Dovolená Broumovsko, den 4.

Rozhledna Žaltman v Jestřebích horách

Z náměstí K. Čapka v obci Malé Svatoňovice jsme se vydali cca 3 km po modré a pak po zelené trase na vrchol Žaltman. Téměř celá cesta vede do prudkého kopce a střídá se asfaltka s lesní cestou.

Než se napojíte v obci na lesní cestu, můžete si projít Křížovou cestu v Mariánském sadu, vedoucí souběžně s modrou stezkou.

Na křižovatce Bílý kůl je zastřešené sezení s ohništěm. Po cestě jsme minuli i několik válečných bunkrů.

Na vrcholu stojí rozhledna Žaltman, ze které je krásný výhled na okolní kopce i vzdálené hory.

Cestou zpět jsme se zastavili v pizzerii a kavárně Dášeňka, vzdálené jen pár metrů od náměstí. Pejsci jsou zde vítáni, obsluha hned donesla čistou vodu. Páníčci se zde mohou posilnit například výbornou kávou a dortíkem.

Dnešek ale přinesl i první zranění, Ali se povedlo odřít si pacičku. Naštěstí jsme vybaveni a nosíme s sebou základní lékárničku. Ránu jsme hned vydesinfikovali a Ali dostala na pacičky ponožky. Doma jsme tlapku znovu vyčistili, namazali hojivou mastí a ovázali.

~Miki

Dovolená Broumovsko, den 3.Adršpašské skályDo skal jsme se vydali časně z rána, kdy se ještě většina turistů povalovala ...
24/07/2023

Dovolená Broumovsko, den 3.

Adršpašské skály

Do skal jsme se vydali časně z rána, kdy se ještě většina turistů povalovala na svých pokojích. V hlavní sezóně je nutné rezervovat vstupenky i parkovací místo předem. V ranních a večerních hodinách je vstupné o něco levnější.
Nejprve jsme si obešli po modré trase Pískovnu, pak jsme se vydali po zelené na hlavní okruh skalami. První částí trasy vedou dřevěné lávky a můžete se tak kochat skalními útvary, aniž byste se zapotili. Na rozcestí u skalního útvaru Hromový kámen jsme zamířili po žluté k Malému vodopádu. Tady už začínají schody a náročnější trasa po které se dostanete k Velkému vodopádu a vstupu na lodičky. Lodičky vás převezou přes Adršpašské jezírko, se psy tam ale nemůžete. Žlutá trasa vede dál náročným terénem do Vlčí rokle.
Vrátili jsme se tedy na základní okruh a vyrazili druhou částí zelené trasy zpět. Tady na nás opět čekaly strmé schody, ale všichni tři pesani je bez problémů překonali. Protáhli jsme se Myší dírou, 50 cm širokou chodbou, a odtud už po krásné pěšině až k východu.

Trasa nebyla až tak náročná, ale ne každý pes zvládne strmé schody. Jsou zde i nenáročné cesty vhodné pro kočárky.

Zřícenina hradu Adršpach

Jelikož jsme trasu skalami zvládli rychleji, než bylo v plánu, vydali jsme se ještě na hrad Adršpach. Od parkoviště vede červená značka cca kilometr podél silnice. Před hostincem U Tošováka trasa zatáčí doleva a vede po asfaltce na kopec. Na rozcestí Pod Starozámeckým vrchem jsme se napojili na žlutou stezku a opět jsme se drápali náročnějším terénem a po schodech ke zřícenině hradu. Na vrchol s vyhlídkou vedou strmé schody, náročné i pro člověka. Smečku jsme tedy raději nechali dole. Hrad můžete obejít dále po žluté, my už jsme ale měli dost schodů a tak jsme se vrátili stejnou, kratší cestou.

~Miki

Dovolená Broumovsko, den 1. a 2.Cca 3,5 hodinovou cestu zvládla naše oreo smečka na 1, Bruce možná 1- za občasné kňourán...
23/07/2023

Dovolená Broumovsko, den 1. a 2.

Cca 3,5 hodinovou cestu zvládla naše oreo smečka na 1, Bruce možná 1- za občasné kňourání po sjezdu z dálnice. 🚗
První den jsme se jen ubytovali a obhlédli okolí. Příroda kolem Apartmánů Janovice je krásná, je tu klid. Nemilé překvapení ale byla smečka Huskounů u sousedů, kterou máme hned za oknem.
Pokud se budete chtít v této oblasti občerstvit, můžeme doporučit hostinec U Tyšerů. Pejsci jsou zde povoleni, obsluha příjemná a vybrat si můžete z nabídky klasické české kuchyně. Žízeň můžete zahnat například pivem Krakonoš. My se tam určitě ještě vrátíme.

Druhý den jsme se vydali na adrenalinovou tůru skalním městem Ostaš.
Horním labyrintem vede cca 3,5 km dlouhá stezka po modré značce. Část stezky prochází i skalním labyrintem, tomu se ale můžete vyhnout. Zbytek cesty se střídá místy kamenitá, či kořeny prorostlá cesta a kameny s dřevěnými mosty. Jsou zde i dvě vyhlídky, odkud můžete vidět až do Polska, nebo například na Adršpašsko-teplické skály.
Dolním labyrintem, jinak nazývaným Kočičí skály, nás provedla zelená značka.
Hned na začátku jsme se vydali ke Sluji Českých bratří. Tady si zahrajete na horolezce. Ze skály vede několik strmých dřevěných schodišť, zbytek cesty se drápete přes kameny a kořeny.
Část cesty ke Kočičímu hradu byla krásně po rovince, pak jsme se ale opět museli dostat přes dřevěné lávky a strmé schody. Skalní útvar Kočičí hrad je ale opravdu krásné místo. Některými úzkými chodbami není snadné prolézt, ale dostanete se nimi do prostornějších skalních puklin.

Celkem mě překvapilo, kolik psů jsme cestou potkali. Většina byla malých plemen a páníčci si je jednoduše vzali do náruče. Kdo nemá pejska do náruče, doporučuji opasek a vodítko s amortizérem, pejsek má volnost pohybu vpřed a vy volné ruce na chytání se zábradlí a okolních kamenů. Přesto jsme museli našim chlupáčům sem tam pomoct nebo je poponést.

~Miki

Zřícenina hradu Nový Herštejn a RýzmberkV dnešním krásném počasí jsem se s Aryou vydala na skoro 10 km túru.K hradu Nový...
18/07/2023

Zřícenina hradu Nový Herštejn a Rýzmberk

V dnešním krásném počasí jsem se s Aryou vydala na skoro 10 km túru.

K hradu Nový Herštejn se dostanete po červené z parkoviště Němčice. K rozcestí pod hradem vede příjemná lesní cesta, k hradu si musíte vyšlápnout strmou úzkou pěšinu. Stojí to ale za to, zarostlé hradní stěny působí až skoro pohádkově.

Zpět můžete stejnou cestou. Já se s Ary vydala z rozcestí pod hradem dál po červené. Hlídejte si značky, ať si nemusíte prodlužovat trasu tím, že půjdete špatně. Ano, málem jsem se ztratila. 😅 Dobře schůdná cesta po chvíli zatáčí do lesa a převede vás přes hradiště Příkopy. Tam opatrně, cesta vede nahoru a dolu přes zarostlé příkopy a se psem to bylo chvílemi dost o hubu. 😂

Úzká cesta vedla dál z kopce až do vesnice Podzámčí. Ještě než sejdete kopec, doporučuji se na chvíli zastavit a užít si nádherné výhledy do krajiny.

Z Podzámčí je to jen kousek po asfaltce k hradu Rýzmberk. Hrad jsem si obešla kolem lesního divadla. Do areálu hradu můžete s pejsky na vodítku.

Pokračovala jsem lesem po zelené a po asfaltce zpět do vesnice. Odtud po lesnické štěrkové cestě k rozcestí U křížku, kde si můžete odpočinout na odpočívadle. Dále do lesa, stále po červené, až na parkoviště Němčice.

~Miki

Zřícenina hradu Pajrek 🐾☀️Na hrad jsem se vydala z parkoviště u sportovního areálu Pod sjezdovkou po Naučné stezce Nýrsk...
17/07/2023

Zřícenina hradu Pajrek 🐾☀️

Na hrad jsem se vydala z parkoviště u sportovního areálu Pod sjezdovkou po Naučné stezce Nýrsko. Trasa stezky je propletena cestami po celém kopci. Já jsem si vybrala cestu, která vedla souběžně s modrou a žlutou značkou.

Stezka vede z parkoviště kolem Lesního divadla a za zatáčkou odbočuje ze silnice vpravo na kopec. Nespěchejte, už od začátku cesty se vám po levé straně naskýtají krásné výhledy na šumavské kopce.

Cesta je místy úzká a zarostlá, proplenetá kořeny. V dnešním horku to byl docela vysilující výstup.

Nedaleko zříceniny je i vyhlídka na Nýrskou přehradu. Výhled byl bohužel dost zarostlý, ale i tak byla přehrada vidět.

Zpět jsem se rozhodla jít kolem hradu jinou, o trochu lepší cestou, která se po pár metrech napojila na původní stezku. Po té už zpět na parkoviště.

Kousek od Lesního divadla jsem narazila na krásný přístup do řeky Úhlavy, kde si Arya smočila tlapky a jazýček. Voda zde, díky kamenům, byla průzračně čistá.

Celá trasa mohla vyjít na 3 - 3,5 km.

~Miki

NS Po stopách F. Malocha a zřícenina hradu VěžkaNa trasu jsme se napojily na parkovišti u hřbitova v obci Druztová. Tras...
07/07/2023

NS Po stopách F. Malocha a zřícenina hradu Věžka

Na trasu jsme se napojily na parkovišti u hřbitova v obci Druztová. Trasa vede přes obec a do lesa podél řeky Berounky. Nejprve jsme šly po příjemné lesní pěšině. Za rozcestím, kde se dělí žlutá stezka, už byl terén náročnější. Úzká cestička na svahu kopce nás zavedla až k Malochově skalce, kde se nám naskytl kásný výhled do krajiny. O kousek dál jsme se vydaly širší lesní cestou do kopce. Po chvilce jsme se už zse napojily na tu příjemnou pěšinu, která nás zavedla zpět do vesnice.

Touto 7 km trasou jsme si splnily letní kolo Happy Dog Treku, na pomoc útulkům.

Od hřbitova jsme pokračlovaly po žluté kolem rybníka. Z hradu Věžka zůstalo jen pár zdí a kamenů, ale výhled na Berounku je odtud opravdu krásný. Zřícenina je od parkoviště jen pár metrů.

~Miki

NS Rabštejn a Zřícenina hradu PetršpurkDruhý den dovolené jsme zahájili neúspěšnou výpravou do kostela sv. Jiří v Lukové...
07/07/2023

NS Rabštejn a Zřícenina hradu Petršpurk

Druhý den dovolené jsme zahájili neúspěšnou výpravou do kostela sv. Jiří v Lukové. Ano, i kostely mají otevírací dobu 😅

Poté jsme se vydali směr Rabštejn, v plánu byla naučná stezka dlouhá přibližně 5km. Trošku jsme si jí omylem poupravili, když jsme za židovským hřbitovem zapomněli odbočit, a místo podél Střely jsme to vzali přes Rabštejn 😆
Ve výsledku nám to ani nevadilo, protože kombinace náročnějšího terénu, vysokých teplot a nával lidí udělal svoje...
Kvůli poslednímu bodu jsme vynechali i památky, jelikož my už byli nervózní z davů lidí a naši psi začínali mít dost jejich čtyřnohého doprovodu.
Jinak to byla příjemná procházka pěknou krajinou, kterou, ovšem spíše mimo svátky, doporučujeme.

Poslední zastávkou byl Petrohrad.
My parkovali v obci a až pak jsme zjistili, že plácek pro parkování je i na začátku trasy u hřiště, na mapě není značený. Stoupali jsme po červené hájem Petra Bezruče, lemovaným reliéfy svatých a trasa nás zavedla až ke kapli s posezením a vyhlídkou na okolí. O trošku výše se pak nachází zřícenina hradu Petršpurk.
K autu jsme se vrátili stejnou cestou a cesta vyšla celkově na přibližně 3km. V obci se nachází také zámek Petrohrad, ovšem veřejnosti nepřístupný.

- Luci

Zřícenina hradu Libštejn a Havlova skálaPo cestě z Krašova jsme se rozhodli jet přes Liblín a navštívit ještě jednu zříc...
06/07/2023

Zřícenina hradu Libštejn a Havlova skála

Po cestě z Krašova jsme se rozhodli jet přes Liblín a navštívit ještě jednu zříceninu. Na Libštejn se dostanete buď po zelené, což na mapě vypadalo jako široká polňačka, nebo po červené, kterou jsme si vybrali my.
Pokud se také chcete cítit jako na dobrodružné výpravě do neznáma, za Liblínem zaparkujte na malém plácku u silnice, který na mapě najdete jako začátek pěšinky vedle pomníku Antonína Švehly, není tam značený jako parkoviště.
Po zaparkování jsme se dali doleva... ano, opravdu tam vede cesta, hned vedle informační tabule.

Na cestu se většinu času vejde jen jeden člověk, vlevo máte prudký kopec nahoru, vpravo sráz dolů, takže opravdu byla sranda vyhýbat se protijdoucím lidem. Doporučujeme vybrat si pro návštěvu den mimo turistickou sezonu :D

Cesta je i místy pobořená, ale jinak to byla velmi příjemná procházka. Na podzim, když není okolí tak zarostlé, máte výhled na řeku, která se táhne pod kopcem podél stezky. Na konci jsme ještě přehopkali potůček a ocitli jsme se na plácku se sezením a ohništěm s výhledem na zříceninu hradu Libštejn. Na tu je možno se vydrápat zprava po cestičce a můžete s sebou vzít i kamínek, kterým přispějete na mohylu přátelství.
Bacha na žáby, pokud máte psa s loveckými pudy, cesta zpět dolů může být i s adrenalinem... :D

A pokud by výhled z hradu byl málo, popojedete ještě trošku dál a vlevo u silnice zaparkujete u odbočky na Horní Liblín, vede hned po přeběhnutí silnice malá cestička podél pole, která vás zavede na vyhlídku Havlova Skála, odkud je úchvatný výhled na údolí pod vámi.

- Luci

Zřícenina hradu KrašovZ malého parkovišťe v obci Rohy jsme se vydali po polní cestě. Na kraji lesa je závora, tu snadno ...
05/07/2023

Zřícenina hradu Krašov

Z malého parkovišťe v obci Rohy jsme se vydali po polní cestě. Na kraji lesa je závora, tu snadno podlezete nebo obejdete. Téměř až k hradu vedla dobře přístupná cesta, zakončená schody.

Než vejdete do areálu hradu, zastavte se před branou a rozhlédněte se po krajině. Výhled na řeku Berounku určitě stojí za to.

Vstup do prostor hradu je placený, se psy můžete na vodítku.

Cestou zpět jsme se vydali po cestě vlevo na vyhlídku na Krašov. Výhled byl bohužel dost zarostlý, tak jsme si ho moc neužili.

Zpět jsme se vrátili stejnou cestou. Celá trasa vyšla na více než 4 km.

~Miki

Vintířova skálaZ osady Dobrá Voda, nedaleko Hartmanic, jsme se vydali na vrch Březník. Vedle kostela sv. Vintíře najdeme...
03/07/2023

Vintířova skála

Z osady Dobrá Voda, nedaleko Hartmanic, jsme se vydali na vrch Březník.

Vedle kostela sv. Vintíře najdeme i Pramen sv. Vintíře. Odtud vede podél hřbitovní zdi úzká cesta. Po ní jsme šli stále rovně do kopce, až k rozcestí Pustina. Dále polní cestou a podél lesa k rozcestí Pod Březníkem. Odbočili jsme do lesa a došli jsme až ke kapli sv. Vintíře. Za kapličkou se tyčí Vintířova skála.

Na její vrchol se dostanete po strmých kamenných schodech. S Ary jsme to zvládly, i když cestou dolu už jsem málem letěla. 😅 Okolí skály je dost zarostlé, takže z výhledu jsme toho moc neměli, ale i tak je to krásné místo, které stojí za návštěvu.

Zpět jsme se dostali stejnou cestou. Celá trasa vyjde na necelých 3,5 km.

~Miki

Chalupská slaťSlať se nachází nedaleko Borové Lady u obce Svinná Lada. Stezka není dlouhá, nejsnadněji se k ní dostanete...
03/07/2023

Chalupská slať

Slať se nachází nedaleko Borové Lady u obce Svinná Lada. Stezka není dlouhá, nejsnadněji se k ní dostanete z Parkoviště Svinná Lada. Parkoviště je neplacené a je jen necelých 200 metrů od vstupu na dřevěnou lávku, která vás zavede až na vyhlídku k Chalupskému jezírku. Stezka je snadno přístupná i pro kočárky, pejsky si musíte uvázat na vodítko.
____________________________

Jezerní slať

Kousek od Kvildy, směrem na Rejštejn, se rozkládá rašeliniště Jezerní slať. Ke slati se můžete vydat procházkou po cyklostezce, vedoucí z Kvildy, nebo se popovezete až na Parkoviště Jezerní slať. Odtud je to jen něco přes 200 metrů k dřevěné lávce, vedoucí na vyhlídku. U vstupu na lávku stojí i vyhlídková věž. Se psy pozor, na věž vedou strmé schody, s Ary jsme se raději prostřídali dole. Lávka je opět přístupná se psy na vodítku a snadno sjízdná i s kočárkem.

~Miki

Knižská skála u obce Řenče. Od rozcestí Svatá Anna, kde je krásný plácek na parkování, jsme se vydali po červené značce ...
26/06/2023

Knižská skála u obce Řenče.

Od rozcestí Svatá Anna, kde je krásný plácek na parkování, jsme se vydali po červené značce cca 350 metrů, pak na rozcestí doleva. Lesní cesta nás zavedla až ke Knižské skále, na které stojí malá zbojnická osada, vystavěná jako kulisa pro natáčení filmu Zbojník.

Trasa má jen necelý kilometr, i tak jsme si procházku lesem užili. Kdo by si chtěl trasu prodloužit, vedou sem cesty přímo z obce Řenče.

-Miki

Dnes jsme si daly krásný okruh kolem hradu Rabí a bývalých lomů.Z parkoviště na náměstí jsme se vydaly k hradu. Se psem ...
04/06/2023

Dnes jsme si daly krásný okruh kolem hradu Rabí a bývalých lomů.

Z parkoviště na náměstí jsme se vydaly k hradu. Se psem se dostanete max za hlavní bránu, to nám ale nevadilo. Vydaly jsme se vlevo, kousek od hradu je krásná vyhlídka na okolí. Kolem hradeb vede několik cestiček, které nás okruhem zavedly zpět k hlavní bráně.

Uličkou jsme se vydaly směrem k lomům. U hlavní silnice opatrně, jezdí tam dost aut. Přešly jsme silnici a po chvilce jsme se napojily na luční cestu. Po té dál do lesa až ke zřícenině kostela Všech svatých. U kaple je přístřešek s posezením a samozřejmě nádherná vyhlídka na celé Rabí i s hradem.

Stejnou cestou jsme se vrátily na rozcestí a pokračovaly jsme dolů kolem bývalého kamenolomu. Cesta zde byla úzká, zarostlá a místy dost strmá, plná kamenů. Nejhorší kus cesty vede lesem, ale jakmile dojdete na louku, stojí to za to. Krásné údolí s loukami plnými lučních květin. Po cestičce jsme došly až k Vintířově studánce. Odtud přes mostek dál po louce.

Cesta nás zavedla k silnici, po ní jsme šly jen pár metrů směrem na Rabí. Přešly jsme malé parkoviště a zamířily k bývalému vápencovému lomu, který teď slouží jako přírodní koupaliště. Zde můžete osvěžit sebe i své čtyřnohé parťáky.
Kolem lomu vede cesta nahoru na skálu, zde se nám opět nabízí místa s krásnými výhledy do krajiny.

Lesem jsme se vydaly zpět k Rabí. Cesta byla opět úzká, místy strmá. Po louce jsme se pak vrátily do města a stejnou cestou kolem hradu na parkoviště.

Po náročné tůře si můžete dát na náměstí výbornou točenou zmrzlinu.

Podle map má trasa necelých 6 km, my jsme ale nachodily více než 6,5 km. V takovém vedru to byl docela záhul. 😃
Kdo nechce chodit celý okruh, k zatopenému lomu vede cesta horem přímo od kostelíka. Přijdete ale o krásné pohledy na vysoké stěny lomů a příjemnou procházku. Za celou cestu, od kostelíka ke studánce a k druhému lomu, jsme nepotkaly ani živáčka.

~Miki

Sakurová alej u Chudenic. 🌸 Dnes jen na otočku po práci, ale v okolí je krásná příroda na delší procházku. ~Miki
09/05/2023

Náš plán na Velikonoce byl jasný, splnit si společně Velikonoční Happy Dog Trek. 🐾🌷Včerejší pokus byl bohužel neúspěšný....
10/04/2023

Včerejší pokus byl bohužel neúspěšný. Po dlouhé přípravě, kdy jsme všechny psy i sebe oblékli do deštivého počasí, jsme se dopravili k týneckému kostelu. Asi po 1 km cesty nám začal Brucík stávkovat. Nevíme jak a kde, ale podařilo se mu odřít si pacičku. Zraněného Brucíčka jsme tedy v náručí dopravili zpět k autu a vyrazili domů.

Počasí nám dnes přálo a tak jsme se vypravily na druhý pokus. Bruce s Kubou jsme nechaly doma a vyrazily jsme samy s feňulkami.

Od kostela v Týnci jsme se vydaly po asfaltce směrem na Horní Lhotu. Kousek za Lhotou je křižovatka u křížku, kříží se tam žlutá a červená turistická stezka. Asfaltka vede dál směrem na Loučany, my jsme se vydaly do leva přes louku. Cesta nás zavedla až ke křižovatce u Lorety.
Tu jsme přešly a daly jsme se opět do leva, podél lesa. Z rozcestí Sv. Jan je to jen kousek ke zřícenině kaple sv. Jana Nepomuckého. Od kaple jsme se vrátily zpět na rozcestí a po žluté z kopce k rybníku Gomora. Po deštivém víkendu voda stoupla, ale i tak se nám podařilo bez problémů přejít brod. Po louce jsme se vydaly zpět směrem na Týnec.

Celá trasa má něco přes 7 km a cesta nám trvala necelé 2 hodiny.

~Miki

Umělá zřícenina hradu Ballymote. 🏰Z Nalžovských Hor jsme se vydaly po modré, asi 1,5 km k hradu. Cestou zpět jsme se roz...
22/01/2023

Umělá zřícenina hradu Ballymote. 🏰
Z Nalžovských Hor jsme se vydaly po modré, asi 1,5 km k hradu. Cestou zpět jsme se rozhodly jít okruhem kolem kamenných soch draka a želvy. Na této cestě jsme se stále držely modré značky. Na kraji lesa se modrá stačí směrem na Těchonice. My jsme odbočily do prava a po chvilce jsme se napojily na asfaltku, která nás zavedla zpět do Nalžovských Hor. ❄️🐾

07/01/2023

Zřícenina kostela sv. Bartoloměje. Od hřbitova v Běšinech jsme se vydaly po žluté podél louky na kopec. Na kraji lesa je krásné vyhlídkové místo. Cesta pokračuje dál lesem. Na rozcestí, kde se kříží žlutá a červená turistická stezka, jsme se vydaly doprava, asi 300 metrů ke zřícenině. Zpět jsme se rozhodly jít druhou stranou kopce. Na rozlehlé louce můžete nechat pesany pořádně proběhnout, já nechala Ary raději na stopovačce. Cesta vás zavede zpět do Běšin. Celý okruh nám vyšel cca na 5 km.

06/01/2023

Přiznávám, že v loňském roce jsme stránku lehce zanedbávaly. S Luci jsme od sebe vzdálené 60 km, proto není tak snadné se jen tak sejít a naplánovat nějaký společný výlet. Já nemám možnost jít s Ary jen tak za barák do lesa. Když už tedy musím za přírodou dojíždět, snažím se vybírat zajímavá místa v okolí Klatov. Rozhodla jsem se, že se s vámi o tato místa také podělím, i když je s Ary poznáváme bez zbytku smečky. Stejně tak Luci, která se svou psí rodinou poznává okolí Kaznějova.

Co je tedy v letošním roce v plánu? Více samostatných příspěvků s výlety a procházkami v okolí Klatov a Kaznějova. Výlety a túry po Šumavě a samozřejmě po Plzeňském kraji. V létě se můžete těšit na týden v Adršpašsko-teplických skalách. Ukážeme vám, jaké stezky jsou pro pejsky vhodné, případně kam vyrazit i mimo samotných skal.

Letošní rok zahájím silvestrovskou procházkou, tedy poslední procházkou v roce 2022. Vydali jsme se z Klatov směrem na Horní Lhotu, přes Loretu a Týnec. Auto lze nechat na rozcestí Nad Horní Lhotou, u křížku.

Cesta vede přes louku na kopec, pak k lesu. Je tam krásný výhled do krajiny, v dálce můžete vidět i týnecký kostel. Projdete kolem závory a vydáte se cestou po levé straně. Na dalším rozcestí doprava. Na vrcholu kopce pak narazíte na zajímavý skalní útvar „Žába“, který opravdu z určitého pohledu připomíná tvar žáby. Pokud se vydáte dál rovně, dojdete k druhému útvaru, zvanému Malá žába. Cesta pak vede dál z kopce a z rozcestí vpravo se dostanete až na asfaltku, po té dojdete zpět k autu.

Celý okruh má přibližně 3,5 km. Do kopce se trochu zapotíte, ale jinak to není náročná cesta. Doporučuji pořádnou obuv, některé cesty pod kopcem bývají rozbahněné.

Address

Alerts

Be the first to know and let us send you an email when Three Fluffy Oreos posts news and promotions. Your email address will not be used for any other purpose, and you can unsubscribe at any time.

Shortcuts

• Address
  • Alerts
  • Claim ownership or report listing
  • Want your business to be the top-listed Pet Store/pet Service?